Valborg -

Detta är andra gången jag ger mig på bloggandet, hoppas det ska gå bättre denna gång :)

Valborg var igår , jag var nykter vilket verka förvåna alla .

Valborg är väl inte till för att supa skallen i bitar, och spy ?
Varför har valborg blivit en högtid då ungdomar , är fulla och springer runt på stan? Varför är det coolt att bli apfull och däcka? Men nästan alla har varit där i parken, med sin smuggelsprit, eller några cider och det va lika kul alla de gångerna man va där, spänningen, gemenskapen allt folk man skulle träffa , vetskapen om att snyggkillen skulle va där.  Det var ändå speciellt.
Varför kan man inte lika gärna supa på en "vanlig" fredag, vad gör högtiderna så speciella?!


Själv har man nog festat lite mycket på senaste tiden, det spelar liksom inte någon roll om vilken dag det är. KÖR BARA KÖR,  men det är ju så kul allt folk, alla olika vänner alla olika ställen man går på .
Men man behöver ju inte alltid bli aprak, ett glas vin eller nyktert funkar ju det är ju för gemenskapen man är ute och träffar folk.
Sen har vi de där gångerna då det är riktigt svårt att hålla sig till bara ett glas vin, då är det RedBull Vodka för hela slanten, Då man gör bort sig och bara lever livet, man är ensam på hela jorden om att må så bra.  Men fasen vad kul det är, lite för full där och lite för full här WHATEVER -
Jag tycker personligen att det är roligare att gå hela vägen , än att vända hem efter halva !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0